Duurzaam businessmodel | Stuur ik op de juiste info?

Bijna niemand zag de pandemie aankomen. Sturen op dergelijke onverwachte gebeurtenissen is bijna niet mogelijk. Tegelijkertijd is dit wel de tijd om na te gaan of u stuurt op de juiste informatie. Hoe accuraat zijn uw cijfers? Maar bovenal, welke gegevens heb ik nodig om tijdig bij te sturen? En zijn de gegevens waar ik in het verleden op stuurde nog wel relevant voor hoe ik in de toekomst mijn bedrijf ga runnen?

Dit zijn belangrijke vragen om in deze fase tegen het licht te houden. We zien bij klanten die sturen en focussen op een aantal specifieke KPI’s (key prestatie indicatoren) zichtbaar effect. Zij zijn duidelijk succesvoller doordat ze dagelijks, maandelijks of per kwartaal sturen op deze data. Het is belangrijk om die specifiek aan te laten sluiten bij de onderneming en de doelen. Het is daarbij ook belangrijk om een goede mix te realiseren tussen doelen op korte-, middellange- en lange termijn. Vaak zien we te veel focus op vandaag of gisteren terwijl u ook wil meten of u op lange termijn de juiste stappen zet. Daarbij gaat het niet alleen om financiële gegevens maar ook om operationele gegevens. Deze laatste zijn vaak een goede voorspeller voor uw toekomstig resultaat.

Kortom, uw informatievoorzieningen nog eens goed tegen het licht houden kan u helpen uw onderneming in de toekomst beter te sturen.

KOM ONS

 

TEAM VERSTERKEN
 

BEKIJK DE VACATURES

Maak kennis met 

 

DE MENSEN

 

VAN SOPHISTA

 

OVER SOPHISTA
 

Stel ons een vraag

Specifieke informatie nodig?

Stel ons een vraag

T +31 72 540 80 10